OT: Magnetická brzda

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Únor 22 20:20:21 CET 2014

Na indukciu napatia (-> virivych prudov) potrebujes casovu zmenu
magnetickeho toku. Ked sa pohybuje cievka s konstantnym tokom na vlaku
je to splnene.
Velkost prudu by sa mozno dala odhadnut z velkosti magnetickeho obvodu.
Siroky ako kolajnica, dlhy v rade 10-20 cm. V jednom z tych clankov
pisali o vzduchovej medzere medzi kolajnicou a magnetom 7mm.
Absolutna velkost prudu tiez asi nebude tak dolezita, skor pocet
amper-zavitov. Na presnost, stabilitu ani rychlost nabehu prudu sa tam
asi nehraje, takze nizsi prud a viac zavitov asi bude tiez fungovat.
b.