OT: Magnetická brzda

Sobota Únor 22 18:57:07 CET 2014

Otázka zněla, jak veliký musí být proud cívkami, aby byl cítit nějaký
brzdný účinek. A také, jestli se cívky musí budit ss nebo st proudem.
Tedy pokud se budeme bavit o tom brzdění pouze magnetickým účinkem a
vířivými proudy.

O tom, že magnetismus může fungovat jako brzda vím, však tak funguje i
klasický elektroměr, ale připadá mi nemožné vybudit magnetické pole
takové intenzity, aby to zastavilo vlak vážící třeba 2000 tun (dva
tisíce). Myšleno tedy prostředky dostupnými na lokomotivě, ne v tunelu
CERNu :-)

Saša Svobodová