OT: Magnetická brzda

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Únor 22 18:03:29 CET 2014


Zdravím
  tohle není ono.
  Píšou tam, že i "linear eddy current brake... does not touch the rail"...
To u klasické české tramvajové "bačkory" není pravda. Aktivace bačkor je
provázena jasně slyšitelným hlasitým cvaknutím či klapnutím, jak se bačkora
ke kolejnici "přitulí" a dále pak syčivým, někdy hvízdavým zvukem, jak se
o ni dále tře. I statická zkoušta těchto brzd, prováděná vždy před jízdou
na konečné, je výborně slyšet. Domnívám se tedy, že ačkoliv existují vířivé
brzdy, podobné těmto, v našem případě to nejsou ony.
  Zdraví Pavel

> asi mate pravdu obidvaja :-)
> http://en.wikipedia.org/wiki/Eddy_current_brake
>
>
>
> On 22/02/2014 17:26, Alexandra Svobodová wrote:
>> Dobré odpoledne,
>>
>>      dostala jsem se do menšího sporu s jedním člověkem a myslím si, že
>> ze mne dělá blbce. Ale pro jistotu se zeptám i zde chytřejších
>>
>>      Ten člověk mi tvrdí, že magnetické brzdy tramvají a některých vlaků
>> nepracují na principu toho, že se brzdný trámec prostě přisaje ke
>> kolejnici, čímž vznikne značné tření a vozidlo tak rychle zastaví, ale
>> na tom, že magnety budí v kolejnici vířivé proudy, ty pak budí další
>> magnetické pole a působení obou magnetických polí na sebe se vozidlo
>> zastaví.
>>
>>      Teoreticky má určitě pravdu, takto se brzdit dá, ale jak by musel
>> být veliký proud v cívkách, aby tímto způsobem dokázaly zastavit
>> pohybující se vozidlo vážící třeba 500 tun? Navíc mezi cívkami a
>> kolejnici by měla být nějaká vzduchová mezera... A stačí k vybuzení
>> vířivých proudů stačí i jen pohyb magnetu buzeného stejnosměrným proudem?
>>
>>      Nejde mi o exaktní výpočty, ale tak o rámcovou představu.
>>
>>      Saša Svobodová
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list