OT Jen silnoproudo perlicka

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Středa Únor 19 13:55:30 CET 2014

To mi připomělo příhodu z mých mladých let :-).

Byl jsem o prázdninách na brigádě v místním JZD. Pracoval jsem v sušičce obilí. Tam byly dopravníky poháněné takovými "drobečky" motory. Ten motor měl tak 1/2 až 3/4 metru v průměru. Jednou přišel mistr že jeden motor nefunguje a jde se podívat do "kobky" jestli to neopraví. Já byl samozřejmě zvědavý tak jsem šel s ním a za náma polovina chlapů co tam dělali. Vlezli jsme do kobky - krásná práce. Přívod někde 12KV, VN Trafo a pak už 380V rozvaděč do kterého se vcházelo dveřmi. Všude měděné šíny cca 100x10. Podle popisu jsme našli stykače kterými se motor ovládal. Já viděl, že je jeden z nich přilepený. Povídám mistrovi bacha - ten druhý nesmíte sepnout... Mě bylo tenkrát asi 16 let. Ty kluku ty mi tady budeš něco vykládat... PRAAAAAAAASK... Jak kdybych mu řekl aby to sepnul :-). Já jsem neviděl, neslyšel. Mistra museli vynést. Když jsem zase začal vidět koukám na mistra a měl v obličeji vypálené V jak ukazovákem zamáčkl stykač a prostředník držel do V od ukazováku. Měl obrovskou kliku že ukazovák mu stínil jedno oko a prostředník druhé oko jinak by o ně přišel. V tom vypáleném Véčku měl v obličeji zasekané kuličky mědi a byl skvěle opálený. Ruku měl parádně popálenou a posekanou od roztavené mědi. Ze stykače zbyla jen podložka, zato vše v bezprostřední blízkosti bylo poměděno.
Pak mě přeložili do slepičárny kde jsem odklízel slepičince :-)). Nevím teda proč...

	Martin.