Zapinani procesoru jednim tlacitkem

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Únor 19 10:25:46 CET 2014

Jasne, to bude ono! Me to v myslenkach furt svadelo k tomu drzet tlacitko na mekkem pull-upu a pak ho další nohou procesoru přizemnit a po zapnuti jim vlastne spinat proti zemi, ale tohle reseni bude daleko jednodussi a cistci.

Diky

Jakub Serych

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Wednesday, February 19, 2014 10:06 AM
To: HW-news
Subject: Re: Zapinani procesoru jednim tlacitkem

Nevim, zda to bylo resenot takto, ale co mne napada: kdyz to tlacitko oddelim od gate pomoci diody, mohu si ho privest i na nejaky vstup, takze vyhodnotim nasledny stisk tlacitka a nejakou kratkou dobu po uvolneni prestanu budit gate z MCU.
Marek

Zdravim!
Potřeboval bych v bateriové aplikaci (PWMka pro LEDkovou baterku) zapínat/vypínat PICa (pravděpodobně tam dám 12F675) jedním tlačítkem. Vzpomínám si, že jsem někde viděl pěkné zapojení, kde se tlačítkem sepnulo +5V na  gate MOS tranzistoru spínajícího napájení, a jak procesor naběhl, už si ho dále držel sepnutý svým IO pinem. Už ale nevzpomínám, jak bylo vyřešeno vypnutí tímtéž tlačítkem. Taky bych chtěl tím stejným tlačítkem ovládat režimy baterky. Prostě mi jde o to si udělat něco alá klasická čínská LED baterka - jedním tlačítkem vše. Jde to takhle s tím zapínáním MOSFETem nebo procesor musí být napájen trvale ve spánku a tlačítkem se pouze probouzí?
Nemáte to někdo vyřešené?

Díky

Jakub Šerých