Jake 3V I2C RTC?

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Úterý Únor 18 21:43:13 CET 2014

Pouzivam M41T56 je sice 5V verze, ale existuje napriklad M41T81S ktery je
pro napajeni 2.0 - 5.5V

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: 18. února 2014 21:24
To: HW-news
Subject: Jake 3V I2C RTC?

Zdravim,

uz nejakou dobu se snazim vybrat nejaky rozumny RTC, idealne dostupny jako
modul (moje konstrukce nejcasteji konci jako dirkovana deska, osazena moduly
a zadratovana). Pozadavky snad nemam uplne nesmyslne:

Napajeni 3V (pres to vlak nejede, na prevodniky urovni nemam naladu ani
misto, procesor je 3V - to bohuzel vylucuje "obyc" DS1307), samostatny
"management" pro zalozni baterii (nechci supercap, bude tam 3V lithiovka),
komunikace pres I2C, koupitelny v kusovce za rozumnou cenu (davat tri stovky
za DS3232 se mi zda trochu zvrhle a ani nepotrebuju takovou presnost,
nemluve o tom, ze to ma pomerne velke pouzdro), idealni by byla dostupnost v
nejakem "predzpracovanem" modulu "jako pro Arduino" :) a potesila by i
nejaka rozsirenost a dostupnost examplu "pro blbce" (vetsinou to prepisuju z
C do Mikroe Mikropascalu, takze ten kod musim nejdriv pochopit), hodne by
pomohlo i pocitani na desetiny sekundy (bude to cas pro logy a sejdou se mi
dve tri udalosti ve stejne vterine).

Uz nejakou dobu tu pomerne neuspesne valcim s "obycejnym" DS1302 a zvolna me
to prestava bavit (opet jsem narazil na cinskou manii davat na vsechny
datove piny pullupy - zvlast to potesi, kdyz je na desce HW pullup 8k a ve
svabu integrovany 40k pulldown), dela mi to neuveritelne veci - momentalne
vycitam vteriny a kolega se tim take dneska pobavil, kdyz videl posloupnost
jako 1, 2, 3, 4, 8, 9, 13, 15, 16, 10, 12, 16, 23 ... az 44 (jo, opravdu to
obcas couvne), kdy doslo k vynulovani a pocitalo se opet od nuly. Zvlastni
je, ze na te 44 "maxivterine" to byla skutecne cca minuta, ale nedoslo k
prenosu do minut, tam se to dostalo az po pretoceni druhe minuty (sice to
zatim vycitam v BCD, ale to snad nijak neomlouva to couvani a prirustky s
kulhajicimi vterinami).

Samozrejme, ze mam nejakou kravinu v kodu a podle loganu mi do toho nejspis
i nekde neco keca, tak to zatim nejak ladim, ale prestava mne to bavit, coz
je u hobbyprojektu docela zasadni vec. Takze jestli to nerozchodim, tak
vymenim za RTC, s kterym budu komunikovat nejak standardneji a ne pres
bit-bang, ale nedari se mi najit to spravne. Poradite?

Pavel Kutina

---
Tato zpráva neobsahuje viry ani jiný škodlivý kód - avast! Antivirus je
aktivní.