Arduino bashing, was: STM32 Nucleo

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Úterý Únor 18 19:09:52 CET 2014

Přesně tak. Proč vymýšlet nějaký wiring, když máme C++. Kdo to umí,
nechť používá vše, co jazyk dovoluje, kdo ne, může použít jen ty
konstrukce, které bezpečně ovládá. Čili jde to nakonec používat i jako
čisté C.
Zprasit jde všechno a to v jakémkoli jazyce. Nejsem expert na C++, ale
když vidím třeba kód, co vytvořil kolega, který se tím již drahnou dobu
živí, rozumím jak funguje a o to jde. Když kouknu třeba do knihovny
boost, nerozumím téměř ničemu i když je to možná preciznější.
A lze udělat funkční, dobře dokumentovanou a čitelnou knihovnu v C++.
Třeba Qt je (snad) dost dobrý příklad. Základem je dobře navržené
rozhraní, dokumentace a pár fungujících příkladů.
Chápu, že navrhnout softwarové rozhraní pro uC bez podpory operačního
systému pro složité a různorodé periférie není snadné. A udělat to
univerzálně je snad nemožné. Ale v tom Arduinu je nějaký takový mix, že
to může v hlavě začátečníka udělat jen zmatek.

Pin třeba používá rozhraní C typu
metoda (objekt, hodnota)
jiné periferie používají rozhraní C++
objekt.metoda (hodnota)
To je dle mého názoru nekonzistentní a proto pro výuku nevhodné. Proto
se divím, že se to ujalo a proto mě napadla ta souvislost s panem
Klapkou a výukou francouzských idiomů, které nikdo nepoužívá.

Mrazík