Long life DC/DC?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Úterý Únor 18 13:39:58 CET 2014

Je to tak trochu skolni uloha.
Navrhnete DC/DC 5W, vstupni napeti 24V - 35V , vystupni +- 3,3V, +16V, menic
navrhnete s durazem na dlouhou zivotnost, ucinnost a pracovni teploty -20C +
50C.
Navrhl jsem spinan zdroj 400kHz s transformatorkem, misto elitu, tantalove
C, pouze na vstupu elit.

Nejsem si vsak jist zpetnou vazbou,
prvni volbou bylo TL431+Optron, ale optron je docela velka soucastka dioda v
ni ma nejspise omezenou zivotnost a celkem nezanedbatelnou spotrebu. Napadla
me proto vazba pres zenerku a merici vinuti na trafu. Nejsem si vsak jist
jaky dopad ma tento zpusob vazby na presnost napeti na sekundaru, zvlaste
pri pulzni zatezi takto rizeneho zdroje?
Vystupni filtr.
Kvuli potlaceni ruseni a snizeni zvlneni bych rad na vystup pridal LC filtr,
ale kdyz koukam na ceny vhodnych tlumivek, prijdou mi trochu neadekvatni.
http://www.tme.eu/cz/details/dlg-0504-220/vykonne-tlumivky-smd/ferrocore/#
Neprodava se ti neco takoveho (treba i radialni vyvodove) s cenou cca 5Kc/
ks.
Pripadne by stacila prazdna jadra drat si na to natocim sam :-)
Mame cenovy limit do ktereho se musime vejit.

Pripadne uvitam dalsi rady na co si dat pri podobne konstrukci pozor.

Dekuji
Hutta