Re: Stará zařízení a nové normy

Karel M a8dtljb na gmail.com
Úterý Únor 18 06:21:30 CET 2014

Je pravda, že třívodič je velký pokrork (proudový chránič), ale Petr K. má
pravdu, že od jisté doby jsou někteří revizáci "normoznalci" divní. např.:
-Na ZŠ (90. léta) jsme se učili v dílnách jak si doma vyměnit zásuvku,
vypínač, zkuste napsat na elektrika.cz že nejste elektrikář a chcete si
vyměnit zásuvku, uvidíte co se tam seběhne, možná bude i lynč.
-Je psáno v normách, že prodlužovací přívod musí být nerozebiratelný =
230/400V prodlužku si doma nesmíte vyrobit, protože zalitou koncovku doma
neuděláte (challenge accepted?).
-Domovní/bytový rozvodnice/rozváděč musí být typově zkoušené = test ve
zkušebně za desítky tisíc kč.(v případě že si nevyberete v nabídce už
typově zkoušených sestav).
-Revizi dají jen na dílo, které zapojila firma s IČ, melouchaře,
svépomocníky neuznávají
Kvůli tomu jsem si nejdřív udělal par. 6+8, že si založím firmu na elektro
do vlastního domu, pak jsem zjistil, že musím mít typizovaný rozvaděč, tak
jsem se rozhodl, že si udělám ještě par. 9 a revizi si vytisknu sám, no a
než ktomu došlo, tak jsem našel rozumného revizáka, kterého vylobbované
články v normách nezajímají.
Tedy pokud je problém s revizákem (byť rodinným), najděte si jiného se
selským rozumem. (číst to někdo ze elektrika.cz jsem do večera KO).
Karel