oprava kapacitneho touchscreenu

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Středa Únor 12 11:39:14 CET 2014

Stack-up kapacitniho displeje je ruzny. Nejcasteji to vypada odshora
nasledovne:
Sklo, OCA (optically clear adhesive), ITO (Indium Tin Oxide) - to je jakz
takz vodiva sloucenina ktera je dostatecne pruhledna, kdyz je par 10nm
tlusta. V te vrstve ITO jsou budici/ simaci elektrody v jednom smeru. Pak
jde izolace, ITO - elektrody v druhem smeru, OCA, polyimide a pod time je
displej.
Elektrody maji roztec cca 4-5mm. Dratovani k elektrodam je v tom tenkem
ramecku okolo viditelne plochy displeje. To je "lepsi" varianta. Je tam
sance, ze se sice poskodi skloa, ale elektrody zustanou. Sklose pak da
nouzove prelepit treba izolepou a funguje dal. Ta horsi varianta je, ze
usetri za vrchni OCA a prvni vrstva ITO jde primo na sklo... Tam je
prasknuti skla fatalni.

Snimani polohy doteku je obvykle k tomu urcenym I/O, ktery zna pocet a
roztec elektrod...
Ja bych to videl na vymenu panelu. Cilize telefonu, pokud je to levnej
cinan a panel se neda sehnat.
Jeste zalezi jak moc je diplej prilaminovany k panelu. Na HTC ONE X to dolu
neslo a byl sjem rad, ze jsem objednal panel uz nalaminovany na diplej. Pri
pokusu sundat totalne popraskane sklo se mi nepovedlo neposkodit displej...

PK