Material na rezonancni trafa ?

Úterý Únor 11 11:50:33 CET 2014

Asi ano, cetl jsem vse co mi doslo k tomuto tematu,ale maily prubezne mazu
a protoze nepisete co jste psal tak vlastne nevim :-)

V mezicase jsem si trochu doplnil vzdelani, trochu simulovat a trochu
pokusnicil s menici na 40kHz.
Nechal jsem se zvyklat a cvicne zapojil menic mezi dva vysokonapetove
zesilovace OPA454 a i kdyz opomenu problemy spojene s potrebou +-40V a
pravdepodobne nutnost resit T/R prepinac tak to proste s tim trafem chodi
lepe a to i kdyz v obou pripadech kmitam presne na rezonancni frekvenci
menice .
Rezonancni, nejvetsi proud dosahuji kousek pod teoretikou rezonancni
frekvenci,ale to prisuzuji, spatne zmerenym hodnotam pro nahradni schema
menice.

Pro dalsi vyvoj zustanu u verze s transformatorem. Otazkiu je z jake hmoty,
U 40kHz jsem zkusil asi hmotu N48 s velkou mezerou AL=90
http://www.epcos.com/blob/528870/download/3/pdf-n48.pdf snad dobre, ale
pisou ze se nehodi pro f nad 100kHz ?
Dostupnou alternativou by mohla byt N87
http://www.epcos.com/blob/528882/download/3/pdf-n87.pdf
Z hledika teplotni stability je N48 lepsi volba,ale fakt nevim, poradite?