Finale sutaze mladych elektronikov ZENIT

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Únor 10 17:47:32 CET 2014

Ahoj,

Dňa 10. februára 2014 14:43, balu na home <balu na k-net.fr> napísal(-a):

> Ahoj,
>
> ten PIC bol darcek od Petra Adamca. Chcel som nejaky indikator napatia
> a prudu a paradoxne najlacnejsie vysiel LCD s procesorom. Nakreslil
> schemu, napisal program, osadil 50 kusov. Dostali sme to ako hotovu
> suciastku :-)
> http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/Zenit2014/meracipanel.jpg

Na ten PIC a jeho featury som moc teda nepozeral, ale je zaujimave, ze v
ere STM32xxx je stale PIC najlacnejsi. :)

> Banner s reklamou bol prvy krat. Zaplatil som vsetky styri z vlastnych
> penazi, aby sme podakovali sponzorom.
>
> Na statne institucie sa spoliehat nemozes. Na otvoreni bol pan z
> ministerstva, ktory asi 30 minut kvetnato rozpraval o podpore vzdelavania a
> konkurencieschopnosti bielej rasy voci cinanom a indom (naozaj to takto
> povedal). Myslim ze som nebol jediny komu v ten moment skoro zabehlo.

Vies ja trochu pocuvam radio a tam teraz chodia rozne relacie a vsetci
placu, ze nemaju dost kvalifikovanych strojarov a tak. To asi preto, ze sme
ta automobilova montazna hala. No a mimochodom presne tuto temu rozoberali
a pytali sa aj toho zbohatlika, co ma nastarosti u nas financie a ten
nekompromisne vyhlasil, ze si otazku vzdelavania kadrov maju tie firmy
vyriesit same. Je mi to trochu cudne, ale je to tak. Navyse moji rodicia
povedali, ze za komunistov musel kazdy, kto isiel na strednu podpisat 3 ci
5 rokov, ze ich v tej ci onej firme odpracuje. Takze asi nevymyslia nic
nove, ak sa to znova zavedie. A myslim si, ze ak by po vyske napr. mne
nejaka firma ponukla byt a dostatocny prijem na slusny zivot tak by som 15
rokov podpisal asi bez velkeho vahania...

> Pred sutazou som sa pokusil oslovit sponzorov. Kontaktoval som niekolko
> firiem. Trochu ma sklamal pristup velkych distributorov suciastok. Okrem
> jedneho nikto neodpovedal. Jeden prejavil ochotu ale bohuzial nakoniec sme
> sa nedohodli. Ale aspon prejavili ochotu.

Moje skusenosti so sponzorovanim su tak trochu podobne. Akurat ja som si
zhanal sponzorov sam pre seba... Takze o tom viem tiez svoje.

> Paradoxne u mensich a zahranicnych firiem nebol problem. Urcitu ulohu
> samozrejme hraju aj osobne kontakty. Na buduci rok budem mudrejsi, naucil
> som sa vela veci :-) Rozpocet sutaze nie je nejaky extremne vysoky, ked sa
> posklada par firiem po par stovkach vsetci su spokojni. Nic ine ako dobry
> pocit z toho nebudes mat. Mozno ze si tam niekto najde potencialneho
> buduceho zamestnanca. Boli tam naozaj nadpriemerne sikovni chalani.
>
> Ohlasim sa ku koncu leta, budeme otvarat kasicku na buduci rocnik :-)

Vies ja ti moc neprispejem, kedze som dochodca... ;-)

A.