Jedovate svetlo LED?

Neděle Únor 9 12:57:23 CET 2014

I to je možné, ale 200 Hz by snad mělo být dost na to aby to už oko
zprůměrovalo.
To řízení jasu ledek bych předpokládal že bude ještě rychlejší. Nevím
jestli se to PWM používá jen kvůli jednoduchosti, nebo je i jiný důvod.
Když snížíte proud ledek, zvedne se účinnost. Tím PWM tuhle výhodu
ztratíte a navíc si zhoršíte provlémy s rušením, vytvoříte
stroboskopický efekt... Zase u ledek Osram Oslon square, které jsem si
dávak do baráku, píšou že se nemají používat při proudu pod 0,2A (max.
proud je 1,5A, provozní 0,7 až 1A). Při nižším proudu jsou barevně ujeté
do studenějšího odstínu, ale není to tak strašné. Já jsem si do baráku
dělal předřadníky řízené od nuly a výstup pro ledky mám (zejména pro
lepší odrušení) filtrovaný nejen tlumivkou (klasika), ale je tam i kond.
Takže tam mám minimální zvlnění i na těch 80 KHz :-)
Anděl