Re: OT: nadmořská výška

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Únor 7 00:28:26 CET 2014

Netusil jsem, ze to nekdo siri pres druzici a dokonce zdarma.
Diky.

PL

********************************

From: "Ivan Kiss" <Ivan.Kiss na novohrad.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 06, 2014 11:34 PM
Subject: Re: OT: nadmořská výška

Ano, tak ako hovoríte. DGPS je diferencialny GPS. To je asi jasné. Ale
ako dostať informáciu o korekcii k užívateľovi?
Je viac spôsobov využívajúcich pozemnú infraštruktúru...  nie som v tom
odborník a preto to nebudem rozoberať.  Spomeniem však systém EGNOS,
ktorý poskytuje korekčný signál pre Európu zadarmo prostredníctvom
geostacionárnych družíc. Na GPS prijímači tieto družice rozoznáte jednak
polohou na juhu a hlavne ID družice je väčšie tuším ako 32 (33?
37?39??). Dá sa tým dosiahnuť presnosť polohy cca 2-3m, výškovo neviem
koľko, písal som z opatrnosti 10m, ale tuším je to lepšie.
Takže stačí na prijímači zapnúť WAAS/EGNOS a zabezpečiť pre prijímač
signál z juhu.