Re: OT: nadmořská výška

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 6 19:03:04 CET 2014

Co to prosim znamena "prijem geostacionarnej druzice DGPS" ?
Mel jsem zato, ze zkratka DGPS znamena diferencialni GPS, tj.
zpresneni polohy GPS pomoci informace o odchylce zname polohy,
cimz lze kompenzovat jak vliv promenneho stavu atmosfery, tak
pripadne zamerne znepresneni signalu GPS.
Ta geostacionarni druzice mi tam nejak nesedi.
Muzete to trochu rozvinout?

Diky.
PL

**********************************

From: "Ivan Kiss" <Ivan.Kiss na novohrad.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 06, 2014 4:16 PM
Subject: Re: OT: nadmořská výška

Urcenie GPS vysky je z principu podstatne nepresnejsie, ako urcenie polohy.

Napriek tomu moja prakticka skusenost je, ze sa bezne dostavam na
hodnoty cca +/- 10m (niekedy prekvapivo presne)
Pri merani vysky sa vsak vzdy zameriam na co najlepsi prijem satelitov
(pocet, rozmiestnenie, sila signalu) a pokial mozno na prijem
geostacionarnej druzice DGPS
Takto sa vyhram kvoli kalibracii barometrickeho vyskomeru a mam na cas
pokoj kym sa vyrazne nezmeni tlak.
Pouzivam turisticky Garmin Etrex Vista HCx.