Regulátor pro akušroubovák Bosch

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Únor 5 13:20:36 CET 2014

Dne 5.2.2014 10:32, RV napsal(a):
> No proud ma smysl resit ne kvuli fetum ale kvuli baterii a motoru.
> Jako ochrana pred zablokovanim a shorenim jednoho ci druheho.

Jasně, to chápu, spíš jsem měl napsat, jestli krátkodobé přetížení bude
zůčastněným komponentům natolik vadit, abych to musel řešit. Pravda,
lidi (nejen) s vercajkem dokážou různý kouzla, tak by to mělo být
blbuvzdorné. Na druhou stranu - ještě jsem neviděl klasickou vrtačku do
sítě, která by měla proudové omezení. Když se zasekne vrták, prostě to
musí chvíli vydržet.

> Napada me zda to neni pricinou toho proc to nejde. Neni mozne, ze by
> to prave blokovalo snimani nadproudu? Neni mozne ze by tam zuhelnatel
> ten snimaci R? Pak by na nem bylo asi vyrazne vic nez by melo byt pri
> normalnim proudu. Zkontroloval bych tu ochranu nadproudu.

JJ, právě se v tom vrtám. Bočníky jsou nejspíš v pořádku, teda multimetr
mi ukazuje to samé, jako když zkratuju hroty, 0,1 Ohm. Pak je tam nějaký
brouček v SOT23-5, možná OZ. Zkusím ho odpárat a PICu poslat nějaká
rozumná napětí, třeba se rozjede.

> nemohl byste to vyfotit? docela by me zajimalo jak je to provedene

Foto je zde:
http://tinypic.com/r/r94x0m/8

Jednotlivé komponenty jsou dobře poznatelné. Jinak na dotaz z Vašeho
druhého mailu - motor je zapojem mezi +BAT a střed měniče z FETů, takže
PWM budu řídit opravdu ten spodní a horní (je vlastně paralelně k
motoru) nahradím diodou. Měl jsem napsat, že oproti běžným měničům, kdy
zátěž je proti zemi, je to vlastně obráceně.

JMN