Material na rezonancni trafa ?

Středa Únor 5 11:37:32 CET 2014

Tot otazka.
Dovolil jsme si male porovnani viz
Obrazek v pravo je primo buzeny menic a zvuk jdouci primo od vyasilace k
prijimaci.
http://i.imgur.com/OuTEEOW.png
- zelena 1 zacatek vysilani, odvysilany 3 pulsy , signal leti a doleti
tesne za zelenou 2, problem je, prijimac a sw je schopen bezpecne detekovat
az zelena 3
Obrazek vlevo menic buzeny pres trafo, signal mezi T a R jde odrazem o
odrazovou plochu.
Opet to je vybuzeno tremi pulsy, pak vidime prijaty zvuk, ktery se siril
spolecnou AL deskou mezi T a R a pak dorazi zvuk odrazeny od reflektoru.
Zacatek vysilani a spravneho prijmu odpovida modre care.
Z meho pohledu, i kdyz jde o odrazeny zvuk, tedy cast jeho energie pohltila
odrazova plocha tak je
- spravny zacatek prijmu lepe videt (modra 2)
- samokmitani prijimaciho menice je znatelne mensi a dosvuk rychlejsi

Nez nekdo mamitne, ze to nelze srovnavat , protoze odrazova plocha, podobne
a mozna i hure se to chova i pri prime draze .

Ano ciste eletricky je na vysilacim pulsu v pravo videt krasne ostre nabehy
, kdezto vlevo jsou zvlaste dobehove hrany protazene,ale na prijimaci
strane to uz je jinak a jak rikam kazdy vysilac je i prijimacem . Zaroven i
kdyz se US menic nahrazuje nejakym nahradnim  RLC obvodem porad je to i
mechanicka soucastka, ktera ma nejakou hotnost a scitaji se v ni mechanicke
kmity.

Tak a ted babo rad :-)
Osobne z traf nejsem nijak odvazan, je to velke, je to drahe, ladi se to
sroubem, ale nic lepsiho jsem nevymyslel.