Regulátor pro akušroubovák Bosch

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Únor 5 11:12:28 CET 2014

Nj, jenže původní zapojení proudovou ochranu má, spíš si myslím, že FETy
byly buď mizerně dimenzované napěťově, nebo je příčina úplně jinde.

Proudová ochrana asi vůbec nenastoupila, FETy prohořely když šroubovák
jel s minimální zátěží. Deska jako taková nijak vyhřátá není, takže k
pravidelnému přehřívání asi nedocházelo. Na ochranu baterek bych to
samozřejmě bral, ale je pro mě otázka, kolikrát člověk zakousne vrták a
drží to, dokud něco neshoří.

Možná programátor zaměnil "dead time" za "death time" a úspěšně ji
nastavil na "záruka + několik měsíců". Další výhoda procesoru v zařízení.

Ještě tomu dám hodinku, potom tam nacpu něco jako
http://schematiccircuit.com/pwm-dc-motor-driver-with-ic-ne555/

Napadlo mě, že i tu proudovou ochranu bych mohl docela jednoduše
realizovat pomocí tranzistoru na bočníku a vstupu R na NE555, takže
nakonec i ta tam nejspíš bude. Jeden tranzistor a tři odpory ještě
obětuju. Spíš jsem zvědavej na to, jak moc bude topit ta dioda, kterou
použiju namísto horního tranzistoru.

JMN