Re: Napětí na L-iION baterii

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Únor 5 08:33:47 CET 2014

Je pravda, že tato zkušenost mě děsí, ale zřejmě mám neobyčejné štěstí.
Řídící jednotky, které používáme jsou od číňana, odebral jsem jich několik
desítek, všechny fungují a když jsem objevil drobnou chybu ve firmware,
číňan poslal za 2 hodiny opravenou verzi.

Martin Záruba
----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 05, 2014 8:11 AM
Subject: Re: Napětí na L-iION baterii

Zdravím,
  sice to není úplně o tom, ale je to příbuzné téma :-).
  Žena si koupila "Security UV-Set" od firmy Centropen. Fixa s neviditelným
inkoustem a malá lampička s UV LED.
  Fixa asi byla OK, ale lampička ani ťuk. Napadlo nás, zda jsou v ní vůbec
baterky. Po odšroubování zadního "špuntu" na nás vypadly nejen baterky, ale
celý vnitřek lampičky - mikrospínač, LED, pružinka, nějaký vymezovací
kroužek
atd. Vše zcela samostatně, jako by to byla stavebnice. Co bylo velmi
zajímavé,
na mikrospínači byly patrné stopy po lehkém doteku páječky, ale na ničem
jiném
ne - LED vypadala jako čerstvě koupená, žádné stopy po pájení nebo třeba
ohybu
těch vývodů. Tak jsme museli zapojit dva inženýrské mozky, abychom
pochopili,
jak to patří mechanicky pospojovat dohromady a nandat zpátky. To se ovšem
nedařilo - díky tomu, že to nyní drželo pohromadě, jako celek to tam
nechtělo
zalézt. Nakonec se to ženě podařilo, ale už nad tím lámala hůl. Výsledkem
je,
že lampička svítí. Poslední kuriozita - na obalu sady je vyobrazeno, že v ní
mají být 4 články. Ovšem vypadly jen 3 - dlouho jsme hledali, zda se ten
čtvrtý někam nezakutálel - nenašli jsme ho. Nu, na 3 to svítí dobře (není
tam
žádný odpor, LED se připojuje přímo k baterkám, poslouží jejich Ri).
  Zřejmě Centropen vyrábí jen ty fixy a lampičky kontrahuje u číňana -
kvalita
podle toho náležitě vypadá.
  Zdraví Pavel

> Dobré ránko,
>
> pokud budu kupovat nějakou svítilnu někde na tržnici za korunu padesát,
tak budu předpokládat, že to nebude úplně dokonalá kvalita. Pokud ale koupím
bytelně vypadající značkovou svítilnu v kamenném obchodě za dost peněz, tak
předpokládám, že to nebude úplný šunt a ničička baterií.

> Jenže je. Dalo by se říci, že Varta na mne vydělala, ale je to spíše tak,
že si příště velmi rozmyslím od nich cokoli koupit, protože to může být také
takto příšerně ošizené. Takže výsledek není nic moc.

> A pak bude někdo remcat, že se věci kupují Číně nebo na tržnici a že se
tím bere práce našim lidem a firmám. Už to slyším.