Re: Napětí na L-iION baterii

AZE aze na seznam.cz
Neděle Únor 2 19:04:54 CET 2014

Tady je datasheet, podle něj je min. napětí 3V. Takže je asi pod limitem...
www.powerstream.com/p/Lir2450.pdf
aze

----- Original Message -----
From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, February 02, 2014 6:46 PM
Subject: Napětí na L-iION baterii

Hezký večer,

     mám ještě jeden dotaz, tentokrát na baterii :-)

     Před časem jsem si koupila za docela drahé peníze svítilnu značky
Varta
http://www.varta-consumer.com/cs-CZ/Products/Flashlights/Power-Line/Dynamo-Light-LED.aspx#Dynamo-Light-LED
, protože jsem chtěla svítilnu, jenž hezky svítí (a tato svítí opravdu
parádně) a zároveň svítí vždy, když je potřeba. Tato svítilna má v sobě
akumulátorek LIR 2450 a na boku kličku určenou k pohonu generátoru pro
svícení a dobíjení toho akumulátoru.

     Jenže svítilna většinou nesvítí když ji potřebuji, musím nejprve
točit kličkou a pak začne svítit. A pokud ji uložím do šuplíku nabitou,
ta za nějakou dobu, až je potřeba, zase nesvítí. Zrovna dneska jsem ji
vyndala a opět nesvítila. Tak jsem si řekla, že je asi nízké napětí a
svítilna akumulátor chrání. Jenže jsem zjistila, že napětí na
akumulátoru je jen 0,7V!!! A to mi připadá jako hodně málo, všude čtu,
že Li-ION baterie se mají vybíjet jen do 2,75 V a pak zase nabíjet.

     Jak moc škodí toto vybíjení skoro na doraz? Má někdo tuto svítilnu?
Může můj problém způsobovat jen vadný akumulátorek nebo je chyba někde
ve svítilně? A zná někdo fígl, jak se do ní dostat a nezničit ji?
Povolit všechny viditelné šroubky viditelně nestačí, jsou tam buď ještě
nějaké neviditelné, nebo jsou někde packy. Svítilna byla dost drahá na
to, abych ji jen tak zahodila nebo rozbila.

     Saša Svobodová