[OT]C CO tim chtel basnik rici?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Prosinec 31 11:52:39 CET 2014

>Ale no tak, jde prece psat krasne prehledne i v ASM nabo BASICu.
>A stejne tak jde psat prasacky i v Pascalu, Jave ci cemkoliv dalsim.

No, ked je uz ten Silvester - toto je sice pravda pravduca, ale jednak zle
zadefinovany jazyk zvada k tym nevhodnym konstrukciam (aj ja to robim,
priznam sa bez mucenia); naviac C od narodenia sprevadza taky hackersky
duch, ktory ludi tak trocha nuti machrovat s tymi nevhodnymi
konstrukciami. Na druhej strane ten hackersky duch je aj sucast jeho
uspechu... nic nie je na tomto svete ciernobiele.

>A ohledne 0 vs NULL - kazda sranda neco stoji. Treba 1 bit informace a par
>instrukci pri vyhodnocovani...

No to vobec nemusi. V skutocnosti je definicia nil trebars v tom Pascale
liberalnejsia a dovoluje pouzit lubovolnu vhodnu hodnotu podla
architektury (a pre konkretnu architekturu sa moze stat, ze existuje
vhodnejsia); v C je to nutene nula. Teda v skutocnosti ani v C po
konverzii na pointer ta hodnota nemusi byt nula, moze to byt ta "vhodna
hodnota"; ale treba si davat potom pekelny pozor pri konverziach (aj
implicitnych) a pri porovnaniach.

Znova, nic nie je cierne a biele... ;-)

wek