Pojistny ventil k bojleru 6 bar 3/4 - kde dnes v Praze sehnat?

Středa Prosinec 31 10:08:29 CET 2014

No vypadá to, že se potkaly dvě závady. Je tam čerpadlo pro odtok
kondenzátu z kotle a je do něj přivedený i výstup z toho ventilu. To
čerpadlo bylo dost lajdácky namontované na stěně, takže nebylo vodorovně,
ale bylo trochu nakloněné. Taky ta trubka z pojistného ventilu tam byla
svededená tak, že když bylo vody moc, tak netekla jenom do vstupu čerpadla,
ale valila se částečně vrchem (odrážela se). Zřejmě tam ta voda unikala
dlouho, ale protože jí bylo málo, nikdo si toho nevšiml nebo tu mokrou
podlahu nepovažoval za problém (sklepy jsou holt vlhké). Voda z toho
čerpadla kapala, protože není úplně těsné a asi ani není potřeba, aby bylo,
protože tu trošku kondenzátu prostě odčerpá. Ten spodek tvoří nádržku, na
kterou je přišroubovaný vrchní kryt. Spárou mezí spodkem a vrškem krytu to
pak prosakovalo.

Včera jsme vynosili vodu ze sklepa a zavřeli vodu do bojleru (přívod) a
mysleli si, že tím je problém dočasně vyřešen, no dneska je tam voda zas, i
když ne tolik. Čerpadlo jsem podložil cihlou, takže už je cca vodorovně
(ještě si vezmu vodováhu a půjdu to srovnat líp, ale asi to není potřeba).

P.K.