Re: Náhodné podepsané 512-bit číslo od NIST každou minutu

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Prosinec 31 01:56:15 CET 2014

Původní zpráva ze dne 31.12.2014 od Petr Labaj:

> Ne. Prokážu, jsem ji nemohl odeslat dřív. Připravit jsem si jistě
> mohl.

> Už mě moc nebaví vymýšlet další hypotetické příklady. Souhlasím, že
> pro Vás je to k ničemu. Já to ale určitě do budoucna využiju.

Nejde o žádné hypotetické příklady. Já jsem chtěl jen objasnit tohle
tvrzení, které je zjevně nepravdivé:

No tak pokud do svého mailu vložím platný kód ze 31. 12. 2014
21:00:00, tak je jasné, že jsem si nemohl zprávu nachystat dřív.

Takže vlastně nakonec je z toho úplně něco jiného. Nakonec prokazuješ
odeslání zprávy. OK, dobře, to lze tímto způsobem prokázat, ovšem
pouze v daném okamžiku, nikoliv zpětně.

Jinými slovy, pokud teď dáš do mailu aktuální kód, tak já vím, že jsi
ten e-mail nenapsal až zítra. Tak ale zase to by mě mohlo napadnout,
že to nepíšeš zítra :-)

Na únos asi dobrý, pokud to bude ve spojení s videozáznamem.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem