Něco pozitivního: Zdroj z PE 12/2014

Úterý Prosinec 30 20:00:41 CET 2014

Hezký večer,

	tak ono to není nic světoborného. Vlastně se jedná o klasické zapojení
třísvorkového stabilizátoru napětí s externím omezovačem proudu a
spínaným předregulátorem. Ten má zpětnou vazbu zapojenou tak, aby držel
na lineárním stabilizátoru 1,5 voltu. Mne spíše zaujala to zapojení
zpětné vazby. Je to moc chytré a vlastně hrozně jednoduché. Ale věřím
tomu, že to tu 3/4 lidí budou znát také. Pro mne to byla novinka.

	Jako předregulátor je použitý LM2596ADJ a jako lineární část LT1085.
Oba kousky křemíku jsou dosti drahé, ale tak dá se, a stojí to za to, že
oba mají jen relativně malý kousek chladiče a to jim stačí.

	Smyslem mého příspěvku bylo spíše to, se rozdělit o svou radost a třeba
také mírně upozornit na, z mého pohledu, zajímavé zapojení zdroje, který
je schopen dodat docela slušný proud (2,5 A) a přitom u něj není ohromný
chladič a ventilátory.

Saša Svobodová