Kabel k cidlu do vody

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Prosinec 29 22:16:32 CET 2014

Že PWM režim při topení není ideální je asi obecné pravidlo. A u topení
uhlím to musí být o to horší.
Ale nějaký kontinuální režim běhu kotle na nižší výkon se snad dá
i s temohlavicemi udělat úplně stejně, jen v okažiku, kdy svítí slunce, tak
jižní/západní pokoje prostě trochu stáhnou průtok. Tim by Vám zřejmě
spotřeba nestoupla.
No ale když to máte vyzkoušené a vyhovuje, tak proč ne. Ale obecně
doporučitelné to (podle mě) teda není.

PL

*******************************

From: "Milan Kratochvíl" <krata.milan na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, December 29, 2014 9:39 PM
Subject: Re: Kabel k cidlu do vody

No, asi takto, dříve jsem tu měl samospád a kotel H41. Vše fungovalo,
ale ta lenost a zima ráno..... Po přechodu na automatický kotel a s tím
"nutná" oběhová čerpadla, ekvitermní regulace a temohlavice šla spotřeba
uhlí nahoru místo dolu a přitom teplota nebyla vůbec dle mých představ a
každodenní čištění kotle bylo velice otravné. Po různém pokusování jsem
zjistil, že se kotel natopí a vypne. Při vypnutí a čekání se dost zanese
a tím stoupá spotřeba při dalším a dalším natápění.
Po různém pokusování a mnoha diskuzích na různých fórech jsem došel k
názoru a i k vlastní zkušenosti, že nejlepší je když kotel topí trvale.
Takže dalšími pokusy a úpravami včetně vlastní regulace, jsem došel do
stavu kdy konstantní průtok vody v systému umožňuje skoro trvalé topení.
Navíc tím že mám trvalý průtok tak mám nastavená oběhová čerpadla na
nejmenší spotřebu a nemám potřebu řídit nebo kontrolovat jaký průtok kde
potřebuji. Spotřebou uhlí jsem na původní spotřebě s kotlem H41 (snad)
ale s tím, že po celou dobu topné sezóny mám konstantní teplotu.
Milan