svine kondenzatory...

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Prosinec 28 17:12:47 CET 2014

...pred nedavnom sme tu rozoberali kondenzatory a zavislost ich kapacity
od napatia.
Ked brat pred par rokmi staval frezu dal som do PWM filtra dve modre
Teslacke kvapky 2.2uF, pac ine doma neboli. Ak si dobre pamatam bol to
tantal, musia byt uz velmi stare.
Vreteno sa menicom pekne rozbehlo na 400Hz ale s casovou konstantou
radovo desiatky sekund otacky klesli na polovicu. Po vypnuti a zapnuti
po nejakom case sa to zase rozbehlo. Tie tantaly musia menit svoj
zvodovy prud ako funkciu napatia. Efekt je pomerne vyrazny, je to
zatazene 20 kOhm a napatie na vystupe je polovicne. Vymenil som ich za
foliove a funguje to ako ma.
Vyzera ze mam sacek kondenzatorov u ktorych vsetky parametre zavisia od
uplne vsetkeho :-)))
b.