"emulace" termistoru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Prosinec 22 17:20:08 CET 2014

Ano, pokud by se ukázala přílišná teplotní závislost fotoodporu, bude nutné
použít zpětnou vazbu. S tím mám dobré zkušenosti ohledně přenosu analogového
signálu přes běžný PC827. Ovšem MOSFETový optočlen bych tam nedával, obvyklé
chování je digitální při doporučeném proudu a podivné při malém. Tedy alepoň
mám ten dojem z doby, kdy jsem se o takové použití pokoušel s asi dvěma
typy.

Měl jsem na mysli FET s vyvedeným S.

PH

Od: Jan Waclawek <konfera na efton.sk>
">Jenže tady jde o to, že teplotu již snímá meteostanice, ne termistor.
Takže
>termistor v můstku moc nepomůže.

Aha. No, princip je ten isty - krmit LED pre identicke opto-nieco
(fotoodpor alebo FET) seriovo, a odpor pomocneho clena nejako merat a z
toho nejako odvodzovat prud pre LED. Ak sa nema usetrit posledna koruna,
nevidim dovod to nerobit rovnako s termistorom a uz bud s tym Peltierom
ako pisete, alebo s posunutym termistorom. Pochopitelne bude vyskakovat
ten diablik z detailov... ;-)

Este stale neviem, ci by som toto nazyval spatnou vazbou...

>3. Nějaké zapojení se 4nohým FETem.

To myslite dvojgatovy alebo s vyvedenym substratom?

Mozete to prosim upresnit?"