"emulace" termistoru

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Pondělí Prosinec 22 15:27:19 CET 2014

Zdravím, takovou úlohu jsem kdysi dávno také řešil. Protože na funkci
regulátoru byly závislé tři velké paneláky plné lidí a byl leden a vůbec
jsem nevěděl, jak termistor může být snímán, řešil jsem to takto: Odporem
jsem posunul termistor směrem k nízkým teplotám, dal jej do krabičky a
ohříval 2W odporem, do kterého jsem pouštěl PWM. (Tenkrát z úžasného stroje
PC XT s fantastickým kmitočtem procesoru 10MHz...)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 272 732 827
Fax +420 272 681 232

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Monday, December 22, 2014 1:31 PM
To: 'HW-news'
Subject: "emulace" termistoru

Zdravím,

jak jsem psal v jiném vlákně, tak mám nový kotel (viessmann 111) a ten
má vstup na teplotní čidlo (termistor) venkovní teploty. Ale jelikož mám
kotelnu na jižní straně baráku, tak na severní stranu je to značně daleko.

Jelikož mám systém měření teploty udělaný (meteostanice), tak mě
napadlo, ten termistor pro kotel nějak "předstírat". V servisní
dokumentaci je kalibrační tabulka teplota/odpor, takže i tyto parametry
jsou snadno dostupné.

Ovšem otázkou je, jak správně předstírat rezistenci termistoru - vůbec
netuším jak kotel dělá měření hodnoty. (napadá mě několik principů -
napěťový dělič, měření nabíjení C, zpětná vazba u OZ a pod).

Existuje nějaká součástka, která se chová jako parametrický rezistor?
(servo s potenciometrem mě už napadlo :-) ).

Díky

Petr