"emulace" termistoru

František Burian bufran na seznam.cz
Pondělí Prosinec 22 13:36:32 CET 2014

co takhle ohřívat termistor odporovým drátem už ve sklepě?

---------- Původní zpráva ----------

Od: Petr Zapadlo

Datum: 22. 12. 2014 v 13:31:32

Předmět: "emulace" termistoru

Zdravím, jak jsem psal v jiném vlákně, tak mám nový kotel (viessmann 111) a
ten má vstup na teplotní čidlo (termistor) venkovní teploty. Ale jelikož mám
kotelnu na jižní straně baráku, tak na severní stranu je to značně daleko.
Jelikož mám systém měření teploty udělaný (meteostanice), tak mě napadlo,
ten termistor pro kotel nějak "předstírat". V servisní dokumentaci je
kalibrační tabulka teplota/odpor, takže i tyto parametry jsou snadno
dostupné. Ovšem otázkou je, jak správně předstírat rezistenci termistoru -
vůbec netuším jak kotel dělá měření hodnoty. (napadá mě několik principů -
napěťový dělič, měření nabíjení C, zpětná vazba u OZ a pod). Existuje nějaká
součástka, která se chová jako parametrický rezistor? (servo s
potenciometrem mě už napadlo :-) ). Díky Petr ______________________________