"emulace" termistoru

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Prosinec 22 13:31:22 CET 2014

Zdravím,

jak jsem psal v jiném vlákně, tak mám nový kotel (viessmann 111) a ten
má vstup na teplotní čidlo (termistor) venkovní teploty. Ale jelikož mám
kotelnu na jižní straně baráku, tak na severní stranu je to značně daleko.

Jelikož mám systém měření teploty udělaný (meteostanice), tak mě
napadlo, ten termistor pro kotel nějak "předstírat". V servisní
dokumentaci je kalibrační tabulka teplota/odpor, takže i tyto parametry
jsou snadno dostupné.

Ovšem otázkou je, jak správně předstírat rezistenci termistoru - vůbec
netuším jak kotel dělá měření hodnoty. (napadá mě několik principů -
napěťový dělič, měření nabíjení C, zpětná vazba u OZ a pod).

Existuje nějaká součástka, která se chová jako parametrický rezistor?
(servo s potenciometrem mě už napadlo :-) ).

Díky

Petr