Hromadná konverze do UTF8

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Pondělí Prosinec 22 00:32:38 CET 2014

Třeba takto. Je to vykousnutý kus kódu v perlu, což není důležité - funguje jen jako wrapper. Jako obvykle, jsou to GNU
utility :-)

# zjistí si kódování zdrojového souboru pomocí enca  ( proměnná $file obsahuje jméno souboru)
my $icode = `enca -i "$file"`;

#tohle jen odstraňuje odřádkování z řetězce
chomp $icode;

#převod souboru $file na $dest kódovaný v unicode (utf-8); ukecaná varianta.
`iconv -f $icode -t UTF-8 -o "$dest" --verbose "$file"`;

... a to dát do smyčky se jmény souboru. Řeším ji většinou přez glob('*'), nebo jednorázově přez GNU find.

ced