OT: Konzervatismus na železnici (bylo Re: OT Re: no flame česká pošta)
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Sobota Prosinec 20 13:54:19 CET 2014
Když jsem hned po škole nastoupil do ÚVARu (ústav vývoje a racionalizace
železničního opravárenství), jako vystudovaného elektrotechnologa (věděl
jsem něco třeba o výrobě polovodičů) mě dali do technologie. Tam jsem
dostal výkresy od osobního vagónu a že k tomu mám napsat předpis na
opravy. Vysvětloval jsem jim že jsem tohle nikdy nedělal a ani jsem to
neviděl rozebrané. Prý to nevadí. Něco napíšu, pak ro půjde k
připomínkovému řízení do ŽOSek kde to totálně předělají a až pak to
začne platit. U toho vozu byly dvě verze, jedna s elektrickým a jedna s
plynovým osvětlením. Co to bylo za typ, už samosřejmě nevím.
Anděl
Dne 19.12.2014 v 20:45 Alexandra Svobodová napsal(a):
> Pěkný večer,
>
> zrovna na petrolejkách je krásně vidět, že železnice je někdy
> velmi konzervativní prostředí, protože předpisy do dneška počítají s
> osvětlováním výhybek či mechanických návěstidel pomocí petrolejových
> nebo plynových lamp :-)
>
> O lokomotivách parní trakce nemluvě. Sice jsou pro ně již předpisy
> samostatné, ale jsou. Počítá se s nimi jako s každou jinou
> lokomotivou. A když se člověk podívá kolem kolejí, občas jsou vidět i
> zauhlovací bagry nebo vodní jeřáby :-)
>
> Saša Svobodová
>
> Dne 19.12.2014 v 20:07 Jan Waclawek napsal(a):
>> Ved pisem, ze si ju pamatam, dokonca vtedy (okolo r.1980) este
>> fungovala.
>>
>> wek
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list