no flame česká pošta

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 19 13:59:51 CET 2014

Zdravím,
  tohle znám z telefonní verze, tenkrát to byl docela průšvih:
  "Plynárny, co si přejete?"
  "Zde velitel hasičského sboru, máme zásah na Náměstí Republiky. Je tu silně
cítit plyn, detektor je těsně pod výbušnou koncentrací. Potřebujeme okamžitě
uzavřít dodávku v oblasti a vaše zásahové vozidlo ke zjištění úniku."
  "Ok, vyjíždíme."
  ... za půl hodiny ...
  "Tak kde jste ?"
  "Dojeli jsme tam, ale žádní hasiči tam nebyli a na místě ani stopa po plynu.
Nedělejte si z nás blázny!"
  "... Co je to za nesmysl ? Máme zapnuté majáky a nemohli jste nás minout,
navíc silnice je uzavřená, tak jste tam nemohli ani normálně projet!"
  "Nic takového tam nebylo! Moment... Mluvíme o Pardubicích, že ?"
  "Ne, zde HZS Praha!".
  Tato příhoda se stala v 90. letech. Tehdy se začaly objevovat privátní
telefonní sítě. Jednu z nich si pořídily i plynárny (teď nevím, jak se to
tehdy přesně jmenovalo) a měly propojeno několik měst, mezi jinými Prahu a
Pardubice. Večer/v noci se služba střídala, každý týden byla v jiném městě, a
zrovna byla na Pardubicích, když z Prahy volali na (samozřejmě pražské) číslo,
které se však vnitřní sítí přeneslo do Pardubic a nikdo neměl žádné podezření.
Nota bene v té době byly tyto privátní meziměstské sítě ještě ilegální (výjimku
měla jen dráha, energetika, vojsko a vnitro) a jinak byl monopol Telecomu.

Pavel