Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

Zapletal Martin zapletal na inoma.cz
Čtvrtek Prosinec 18 07:45:29 CET 2014

Zdravím.

Lazarus rovnák na ohýbák? No nevím. Důležité je, že to funguje a spolehlivě! Komunikuji přes RS232/485, LAN, obsluhuji GPIO a používám i i2C. A hlavně, mám jej nainstalovaný na káždém zařízení(jen pálím image) a nouzově programovat můži i třeba z mobilního telefonu nebo tabletu. Pro mou osobu zatím samá pozitiva. Negativa byla pouze ta, že při hraní si s Linuxem jsem musel opustit zažité praktiky Windows(cesty, složky, práva). Jinak pohoda, klídek... Ale nechci rozjet nějaký flame...

Zaplik
  ----- Original Message -----
  From: josef dvoracek
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, December 17, 2014 9:57 PM
  Subject: Re: Jak zacit programovat v Linuxu (ARM)

  Zdravím všechny,

  myslím že bych začal z jiného konce..

  Kouzlo krabiček typu Raspberry pi & spol. IMHO není v tom, že  si na něj nainstalujete IDE jako na windows PC, budete na tom psát aplikace jako na windows PC a budete se to snažit používat jako windows PC. - pak samozřejmě člověk zjistí že PC všechno tohle umí lépe a krabičku vyhodí.

  Doporučil bych zahrát si s hello world v nějakém pro Linuxové prostředí typickým jazykem - bash, python, .. pak zatahat za nějaké ty I/O nohy, pak třeba připojit USB kamerku a přes image-magick, vlc a spol za ni zatahat.., Co nějakého i2c švába.. možnosti jsou nekonečné.

  Mono, Lazarus, no nevím, jsou to takové rovnáky na ohýbáky..

  --

  jd