Baterka LIVARNO Z32147A

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Úterý Prosinec 16 11:22:30 CET 2014

Hezké dopoledne,

	mám tušení, že vím čím to je. Před časem jsem to řešila také, se svítilnou Varta. Bylo to tím, že jako baterie je použitý Li-Ion článek zapojený přímo a natvrdo za usměrňovač generátoru. Takže čím více se točilo, tím více se článek ničil, až se zničil úplně. Vyřešila to výměna článku za výrazně odolnější (ale větší a těžší, jsou tam teďka 4 AAA články) Ni-Mh články. Od té doby šlape jako hodiny :-)

Saša Svobodová

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Kotlaba
Sent: Tuesday, December 16, 2014 11:16 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Baterka LIVARNO Z32147A

Nedávno jsem si koupil v LIDLu baterku s kličkou, je podobná téhle
http://www.uni-max.cz/fotocache/dt_small/502119_110_psd.jpg
ale má jen tři LEDky.
Svítí dobře.
Když jsem si ji koupil, svítila i bez točení. Ale asi se časem baterka
uvnitř vybila a teď když chci svítit, nejdřív musím trochu točit.
Nevadí mi to, na rozdíl od klasické baterky s obyčejnými tužkovými
články co se vybíjí když se to nejmíň hodí vím, že s touhle si
posvítím, stačí zatočit a chvíli vydrží.
Ale napadlo mne, jestli se ta vnitřní baterka dá nějak nabít, aby
zase svítila i bez točení (včera jsem zkusmo točil kličkou delší
dobu a dnes zase chtěla točit) - že bych si vytáhnul nějaké drátky
a nabíjel třeba z USB.
A ještě něco:
Nedávno jsem si tady http://goo.gl/maps/9KjT4 něco kupoval a viděl
jsem tam podobné baterky, ale kromě kličky na nich byly i solární články.
Má to nějakou cenu (je to IMHO hodně malá plocha)?
=