Konektor 3x230V k motoru 370W

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 14 23:39:43 CET 2014

Nestrašte, nebo se ještě začnu bát.
To není 22kV, to je 3x230V. A to těch 230V je ještě sdružených,
takže proti zemi tam bude ještě míň.
A navíc to je výstup ze spínacího prvku, takže pod napětím to
nikdo odpojovat nebude (protože by potenciálně hrozilo
poškození měniče).

Samozřejmě smotání drátů a omotání páskou by fungovalo stejně
dobře, jen s tou opakovatelnou rozpojitelností to bude slabší.

PL

******************************

From: "Jan Matuška" <hw na starhill.org>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 14, 2014 7:37 PM
Subject: Re: Konektor 3x230V k motoru 370W

Technicky bude fungovat i to, když tazatel dráty smotá k sobě zaizoluje
papírovou páskou. Nicméně jde o napětí, které je životu nebezpečné a
zde, alespoň dle mého soudu, končí veškerá sranda. Takže bych použil
raději konektor, který je na daný účel určen a nesnažil se vymýšlet jak
ušetřit pár korun na úkor bezpečnosti. To si můžeme dovolit ve
slaboproudu, kde to končí v nejhorším případě elytem na stropě a
spáleném MCU za pár korun.

J.Matuška