OT na sobotu: Sůl do kuchyně se sníženým obsahem sodíku ?

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Sobota Prosinec 13 18:34:15 CET 2014

Maryša nastrouhala Vávrovi do kafe sirky, tedy patrně právě KClO3.
Předpokládám, že dotyčná babička neměla sebevražedné sklony, takže chyba
bude asi v názvosloví.
Kalium chloratum KCl je správně lékárensky kalii chloridum, KCl03 je
kalium chloricum, lékárensky kalii chloras.
Prase se v tom vyznej, při dnešní úrovni vzdělání bych se docela bál
něco jako KCl kupovat a to i v lékárně. Taky bych mohl přinést přípravek
na hubení plevele. I když to EU už zakázala prodávat jako prekurzor
výbušnin.
Nedávno jsem si kupoval v místní lékárně vitamín C. Měli tam i takový
ten, co se prodává i v globalizátoru. Levný, vysoký obsah kyseliny
askorbové, ale už tam nepsali, zda jde o D či L formu. Lékárnice
odpověděla, že do toho stejně asi dávají racemát. Co byste taky chtěli
za ty prachy.

Mrazík