lampa s lupov

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 12 16:59:42 CET 2014

Taky mám lupu na pantografu s osvětlením kruhovou zářivkou. A je to moje
nejlepší kamarádka, už si bez ní práci nedovedu představit. Mám i tu lupu-brejle
na hlavu z GM, ale to používám jen jako nouzovku když jsem mimo své pracoviště.

Mám konkrétně Proskit 8pk-f1205cb. Píšou tam "5 diopter (2.25X magnification)".
Je fajn, celkem slušně se pod ní dá dělat. Ale na některé věci už je zvětšení malé.
Takže kdybych si mohl vymýšlet, tak bych chtěl lupu s podobným zvětšením, která
ale má ještě lokální zhruba 2x silnější lupu.

Rozhodně doporučuju lupy se svěrkou a ne jen stojací se závažím. Ten pantograf
často vytahuju skoro na max a neumím si představit, že by to nějaká závaží udrželo.
To bych musel zatížit lokomotivou.

PL