hromosvod - bylo kalkulator vedeni

Pátek Prosinec 12 14:57:53 CET 2014

Ještě k tomu hromosvodu. Myslím že nedávno tady někdo probíral, jak
bleskový proud dokáže rozebrat základový beton. Asi bych měl dost strach
připojit hromosvod na základový zemnič. Pak je otázka, kolik se toho
přenese na všechno ostatní. Já vím že norma říká "uvedení na stejný
potenciál" tedy všechno co jde tak pospojovat a co nejde, na to dát
přepěťovky. Jenže ta rázová vlna je tak trochu VF záležitost a mám
dojem, že domovní elektroinstalace je tomuhle hodně vzdálená. Každý
centimetr drátu má svojí indukčnost, na ní je úbytek bereme pak skoro
jako normální, když při bouřce něco odejde.
Ale proč si tenhle bordel tahat do baráku? Já mám na základový zemnič
připojený jen ochranný vodič sítě a přizemnění antény, která je v
ochranném prostoru hromosvodu. Pro hromosvod mám uzemnělí zvlášť. Sice
se mi revizák smál že se to stejně propojí přes zem, ale aspoň jsem pro
to udělal všechno, co jsem moh.
Anděl