Vodivost troleji

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Prosinec 10 10:36:46 CET 2014


Zdravim,

neco podobneho jsem nektery den cetl - ale byla to bud diskuse, nebo 
dotaz na 'zeleznicniho experta', ve smyslu, jestli by se nedaly vyhrivat 
troleje proudem protikajicim samotnou troleji (a ta se tim proudem 
ohreje), at se namraza rozmrazi.

odpoved byla ve smyslu, ze u nas se mrznouci dest deje tak malo, ze se 
nevyplati do toho investovat, ze to dokonce nedelaji ani v rusku.

ale toto je opravdu o level vys.
uz pak spis by byla zajimava (s)myslenka vyrobit troleje z materialu, 
ktery se sam ohreje pri poklesu teploty pod bod mrazu:
- nevzikne namraza (jakozto izolace)
- nedojde k preruseni vodivosti, protoze nedojde ke snizeni teploty pod 
kritickou mez
- dojde i k uspore elektricke energie: jednak te na zahrati troleje, 
druhak pro soupravy - je ji treba mene na 'prorazeni nevodivosti'

:)

(stejne je to dobry adept na cenu bludneho balvana)
--------------------------
   Sam
--------------------------

On 10.12.2014 09:58, AZe wrote:
> Reflex (nečetl jsem osobně) prý přišel s novinkou:
> "Dráty, z nichž jsou tramvaje a vlaky napájené, nevedou proud za všech okolností. K udržení vodivosti se musí zahřát na určitou teplotu. Pokud je však obalí slupka ledu, jako se stalo minulý týden, dráty výrazně sníží svoji teplotu a elektřinu s potřebným napětím vést přestávají. Pomohlo by elektrické vedení preventivně zahřívat, k tomu ale nejsou zdejší systémy vybavené a ani by se to zřejmě nevyplatilo."
> Žeby nějaké novinky v oblasti vysokoteplotní supravodivosti?
> aze
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>

-- 


Další informace o konferenci Hw-list