Zivotnost flash

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Prosinec 8 19:48:59 CET 2014

Zdravím,
  jde o ty klasická feritová jadérka, kterým se říkalo "core" ?
  Mimochodem, termín "core dumped" se zachoval dosud :-).
  Šlo o paměti na principu hysterezního překlápění stavu feritového kroužku.
Ten mohl být polarizován ve dvou stavech - "0" a "1". Každým kroužkem
procházely 2 vodiče zápisové - uspořádané maticově - a jeden čtecí, který byl
jen jeden na celou plochu matice.
  Aby mohlo jadérko změnit stav, byl nutný puls v obou zápisových vodičích
současně. Při změně magnetizace jadérka se přitom indukoval puls do čtecího
vodiče. Čtení paměti se provádělo - zápisem 0 :-). Pokud vznikl puls ve
čtecím vodiči, byl stav buňky 1. Pokud nevznikl, byl 0. Byla to tedy tzv.
paměť s destruktivním čtením. Aby to nebránilo využití, byl zpravidla součástí
řadiče tzv. obnovovací obvod, který ihned po čtení do buňky "vrátil" hodnotu,
která tam byla předtím.
  Výhodou těchto pamětí bylo, že držely i zcela bez napájení. Měli jsme počítač
ADT4316, který měl 8kW (16 kB) těchto pamětí. Pokud jste mu během výpočtu vypli
napájení, tak si uložil i své CPU registry na vyhražená místa do core a po
obnovení napájení hladce pokračoval ve výpočtu :-).
  Zdraví Pavel