OT Kanony a ustova brzda

Tom Meinlschmidt hw na meinlschmidt.org
Pondělí Prosinec 8 15:41:54 CET 2014

> On Dec 8, 2014, at 10:51 , Petr Zapadlo <zapik na email.cz> wrote:
>
> To možná ano,
> ale pokud tam nebude systém zbrojních pasů, tak si každý "trochu na hlavu" může kdykoliv koupit zbraň.

nesmysl. Driv ten system byl (skoro) uplne volny, dneska se snazi si lidi proverovat, ale zbran muzete koupit od jineho cloveka legalne a bez provereni - nehlede na to, ze se daji koupit plne automaticke zbrane (v nekterych statech).

Ve Svycarsku ma zbran doma skoro kazdy, kdo byl v armade. Plne automatickou. Nejak jsem neslysel o hromadnych vrazdach.. V Nemecku muzete mit zbran, ale nikdo nema povoleni ji nosit, kdyz se jede strilet, tak je to desnej opruz, a clovek si nesmi skocit ani do McDrive na jidlo - odchyli se z trasy, fici ho chyti a prusvih. Aspon jsem rad, ze to u nas "funguje".

> Zbrojní pasy u nás trochu filtrují lidi, kteří můžou být nebezpeční. Jako každý systém má samozřejmě jisté nedostatky - někteří jedinci jej nedostanou i když nejsou nebezpeční a jiní, kteří jsou na hlavu jen trochu, zůstanou neodhaleni a zbraň mají.

nefiltruji vubec nic. Jen je to dalsi opruz. Ja mam zbran 13 let, obcas ji nosim, obcas ne. Zatim jsem ji vytahnout nemusel, vzdycky stacila jen hrozba. Bohuzel statistiky ohledne pouziti legane drzenych zbrani lzou, jako kdyz tisknou, neni tam totiz to rovnitko - legalne drzena zbran != legalne drzena STRELNA zbran, a tak se z utoku z legalni zbrane vyklubaji utoky nozem, palickou na maso nebo sekerou. Bohuzel. A kdokoli chce cokoli pachat, bude to pachat s nelegalni, nacerno sehnanou zbrani - a ten trh tady byl, je, a bude. Bez ohledu na nejaky zeleny karticky.

> Navíc to, že kdokoliv může mít zbraň ( a má ji), vede k tomu, že zbraně jsou podstatně dostupnější i pro skupiny, kteří by k nim neměli mít přístup - mladí. Stačí si vypujčit tatínkův kvér, nač shánět vlastní.
> Namítnete, že tatínek má mít kvér v trezoru,  jasně, ale podle mě je kvér v trezoru pro vlastní obranu úplně nanic. už vidím jak prosím večer zloděje: "Pane prosím moment, musím si najít klíče od trezoru a pak si skočím do vedlejší místnosti pro flintu"

Ja mam na zbrani specialni zamek. Nikdy jsem ji pred detma neschovaval a nebudu. Cokoli schovanyho laka vic nez to, co je na ocich. Vedi, jak se s tim zachazi, jak se strili, nabiji - stejne jako umi jezdit na koni nebo zapalit ohen. To proste patri (dle meho) k nejakym zakladnim vedomostem.

tm