Bistabilní relé

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pondělí Prosinec 8 14:03:28 CET 2014

On 12/08/2014 10:23 AM, Jaromir Sukuba wrote:
> Pekne. To zapojenie podla schemy na konci je finalna schema, ktora
> funguje? Mam nutkanie pohladat v sufliku dve rele a kusok
> univerzalky...
Ano, funguje, pokud relé neodpadne během přepínání vstupu (ty diody
paralelně k cívkám by tomu měly pomoci, alespoň mě to tak chodí - bez
nich ani náhodou). Dřív se dokonce dělaly relé se zpožděným přítahem
nebo odpadem, tuším, že tam byl nějaký závit nakrátko z tlusté mědi. Ale
zase až takový pamětník nejsem.
> Namet pre dalsieho experimentatora: Tie diody by sa dali - v ramci
> zmensovania poctu suciastok - nahradit jednym obycajnym diodovym
> mostikom, ak dobre vidim.

Jsou to 2 polomůstky.

Mrazík