OT Kanony a ustova brzda

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Prosinec 8 00:53:50 CET 2014

To by bylo krásné, má to pár háčků. Když nebudou samopaly, pistole a
tanky, stále budou luky, kuše a oštěpy. Když nebudou luky, kuše a
oštěpy, budou šutry a větve. Když nebudou šutry a větve, bude nám to
vcelku jedno, protože budeme tak zhruba asi láčkovci - jenže i ti se
vzájemně žerou a napadají...

Nedávno jsem si čtením nějakého článku doplnil vzdělání - autor tam
popisoval (pro mne novinka, možná pro ostatní roky stará vesta), jak
nějací lidoopi válčí mezi různými kmeny - a to včetně jednoduchých
zbraní, vzájemného "zbytečného" (tj. nevynuceného zařazením do
potravního řetězce) vraždění, braní zajatců a rukojmích a tak podobně.
Kmenová nevraživost tam byla tak hluboká, že být to lidi, OSN je v rámci
osvobození preventivně vyhladí všechny.

Ono je to s pacifismem úplně stejné, jako s komunismem - oboje by byla
dobrá myšlenka a v ideální společnosti by s ani jedním nebyl problém.
Problém je, že to budou kazit lidi - a ti se vlivem různých odchylek
budou chovat jakkoli, jen ne ideálně. Těm odchylkám se říká osobnost a
lišíme se tím třeba od kamínků v hromadě štěrku (tedy alespoň jsem ještě
neslyšel o tom, že by se jeden šutr vydal rozbít hubu jinému šutru). No
a tomu všemu dohromady se říká evoluce, konkurenční boj a boj o přežití
či zachování rasy nebo genu - a jako na potvoru to mají zakódované úplně
všechny živé organismy, včetně rostlin.

S heslem "make love, not war" je v pořádku úplně všechno, tedy alespoň
pro ty, co to budou dělat postupně - láska po vyhrané válce má určitý
smysl - je zapotřebí znovuosídlit dobytá území a k tomu se samozřejmě
nejlépe hodí genofond vízěze :)

A co se týká onoho "zbytečného" zabíjení - něco je asi špatně, když už
se jistý pan Kain nějak neovládnul. A to byla teprve druhá generace, co
teprve máme dělat my další, zdegenerovaní tisíce let trvajícím
příbuzenským množením :)

Pavel Kutina