Re: Bistabilní relé

AZE aze na seznam.cz
Pátek Prosinec 5 19:19:11 CET 2014

Tady je to mechanicky s pamětí. To na 24V AC by asi chodilo i na 12V DC.
https://www.distrelec.cz/krokov%C3%BD-sp%C3%ADna%C4%8D-1-sp%C3%ADnac%C3%AD-kontakt-no-24-vac-10-a-24-vac-250-vac/finder/26-01-8-024-0000/420732;jsessionid=D9F94658C53146F9CBF60812114E96C1.daechj011u
aze

  ----- Original Message -----
  From: Alexandra Svobodová
  To: HW-news
  Sent: Friday, December 05, 2014 6:29 PM
  Subject: Re: Bistabilní relé

  Hezký večer,

      to pamatování si stavu po vypnutí napájení asi není nutné, ale určitě to není nic proti. Jak jsem psala, dělat to pro sebe, tak to udělám asi úplně jinak, ale pro sebe to nedělám.

      Já vím, nejjednodušší je, se na to vybodnout a poslat souseda do háje. Jenže to se snadno řekne a hůř provede.

      Již tu padlo, že to krokové relé je naprosto ideální součástka, jen kdyby se dělalo i v jiném provedené, než jen na DIN lištu.

  Saša Svobodová

    Nějak jsem měl za to, že bistabilní relé si svůj stav pamatuje i po vypnutí napájení. Proto MCU s integrovanou EEPROM. Pokud jsem se mýlil, stačí BKO libovolné konstrukce, třeba té od Danyka.

    Pro případ že bych se nemýlil upozorňuji, že je hlavně vhodné sousedovi zatajit programovatelnost, jinak si časem začne vymýšlet různé úpravy, když je to tak snadné:-)

    PH

    Od: Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz

      by stačilo jedno hradlo D zapojit jako děličku dvěma a za to dát běžné relé.
      Procesor mě připadá zbytečný luxus.

  Zpráva neobsahuje viry.
  Zkontrolováno AVG - www.avg.cz
  Verze: 2015.0.5577 / Virová báze: 4235/8686 - Datum vydání: 5.12.2014