Bistabilní relé

Čtvrtek Prosinec 4 21:34:03 CET 2014

Dobrý večer,

     obrátil se na mne soused a hledá pomoc. No a já si moc nevím rady a
tak ji hledám tady :-)

     Jde o to, že chce mít v autě telefonem ovládané topení. Před časem
se to tu řešilo a zatím to má zapojené poněkud záhadným způsobem tak, že
v autě má starý mobil a od jeho vibračního motorku má vytažené drátky k
relátku, to ovládá nějaké spínací hodiny a ty pak ovládají vlastní
topení. Říká, že to chodí spolehlivě, ale chtěl by ty spínací hodiny dát
pryč (jen nevím proč, když to funguje spolehlivě).

     Ideální pro toto zapojení by bylo impulsní relé, ale ať hledám, jak
hledám, tak nacházím jen relátka na relativně vysoké napětí (24V) a
navíc v cenových relacích, které jsou neakceptovatelné (soused se řídí
heslem: za málo peněz, hodně muziky).

     Nemá někdo tip na typ :-) Třeba u TME vidím docela dost relátek,
ale zatím nacházím jen relátka bipolární (což nejde) nebo sice
unipolární, ale ta zase mají dvě cívky, což také moc nejde. To samé u GM
a GES.

     Případně, nenapadá někoho nějaké zapojení s relátky, které by
realizovalo funkci "stiskem zapni - stiskem vypni"? Já jsem před časem i
něco takového zkoušela, ale mělo to tu nevýhodu, že po přidržení
tlačítka se to vždy rozkmitalo. Googlením se mi nepodařilo nic kloudného
najít.

     Dělat to pro sebe, tak tam dám něco elektroniky a bylo by, ale
nechci se v tomto problému angažovat více, než je nezbytně nutné :-)
Navíc si to chce soused udělat sám.

     Děkuji za nápady.

     Saša Svobodová