Staré disky a nový OS

Neděle Srpen 31 21:16:33 CEST 2014

Dobrý večer,

     pokouším se pomocí převodníku USB>IDE k počítači připojit nějaké
starší disky a nějak se mi to nedaří. Když zkusím připojit pomocí
stejného převodníku CD mechaniku, tak ji počítač okamžitě najde a
použije. Pokud připojím nějaký modernější disk, tak také, ale při
pokusech se starými disky je problém.

     Operační systém je vidí (Windows XP SP3) ale nepřiřadí disku žádné
písmenko jednotky a vůbec se o disk dále nezajímá. Já vím, že je asi
nesmysl zkoušet připojit disk s kapacitnou 80 MB, ale mne by hrozně
zajímalo, co na těch discích je :-) Je jich tu totiž několik, tedy
přesně osm.

     Dovolím si malou přílohu, má 45 kB tak snad nebude vadit. Obrázek
ukazuje Správce zařízení a ten připojený disk je zvýrazněný kurzorem.
Tady vidět je, nehlásí chybu ani nic podivného, ale Windows s ním prostě
neumí pracovat.

     Je nějaký způsob, jak se na disk podívat? Připojit jej přímo do
počítače není snadné, protože všechny IDE kanály jsou obsazené a kupovat
další řadič se mi moc nechce, neměla bych pro něj využití. Navíc by se
na tu haldu řadičů asi Windows netvářily úplně nadšeně, ale kdo ví.

     Převodník USB IDE je Axago ADID-70.

     Věřím, že připojení HDD není OT dotaz :-)

     Saša Svobodová