Pořádek v součástkách

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Srpen 31 13:14:14 CEST 2014

s tymto problemom zapasim v praci denne. Navyse je nas asi 10 co robime
paralelne na projektoch tak bola snaha to nejak usporiadat.

Na zaciatku sa vsetky suciastky od vsetkych drzali v krabiciach a urobil
sa excel zoznam co je kde. Funguje to dobre, kym nezacnu pohodlni
kolegovia vytahovat veci zo sackov bez toho aby to oznacili na sklade.

Ked bolo na sklade uz 37 roznych stabilizatorov 3.3V bola snaha pouzivat
vo vsetkych projektoch pokial mozno rovnaky material a kupit na sklad
kotuc x tisic kusov. Napad dobry, ale skrachoval na tom, ze ked niekto
poslal kotuc do vyroby 3 tyzdne k nemu nebol pristup.

Tak sa zacala dalsia iteracia a to bol nakup na mensich kotucoch pre
projekty konkretneho cloveka. Namiesto roznych malych 1-hradlovovych
logickych obvodov sa zacali pouzivat univerzalne 1G hradla od NXP, ktore
nahradili 6 inych typov. Kupil sa na na sklad kotuc 5000 a znova boli
problemy s vyrobou. Tak si kazdy zacal kupovat pre svoj projekt, ale
stylom tento obvod pouzivam vsade, tak namiesto 25ks zoberem 250ks
kotuc. Lenze ked sa vrati material z vyroby tak sa obycajne vsetko necha
v krabici a odlozi do skladu, pre pripad ze by bolo treba v buducnosti
bnieco opravit, alebo dat dovyrobit par rezervnych kusov.

Takze teraz ma kazdy navrhar v kazdej zo svojich x-krabic kotuce po 10x
mnozstve :-)))

Takze pre mna je najlepsie naozaj pouzivat vsade rovnake suciastky a s
nikym sa o sklad nedelit. Riskujem ale ze ked budem potrebovat o 5 rokov
nieco opravit tak dana suciastka sa uz nebude vyrabat a bude nedostupna.

b.