Arduino

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Neděle Srpen 31 01:39:31 CEST 2014

> ja myslim, ze tvurci arduina sami netusili, co se z toho vyvine a jaky to
> bude mit uspech :-) Podle mne to mela byt proste jedna z dalsich hracek. A
> vidite, dneska to nekdo povazuje za "vyvojove" prostredi :-)
>
> Jak je to vubec v pripade arduina s licenci? Tusim, ze je to pod GPL v2, ze?
> Kdyz na tom nekdo postavi komercni produkt, je povinen zverejnit zdrojaky?

Vzhledem k rozsirenosti a stari Arduina uz mohli davno napsat lepsi
IDE. Stihli udelat uz nejmin 10 ruznych typu HW desek, tak by vylepsit
IDE snad nebyl takovy problem.

Arduino ma vic licenci viz
https://github.com/arduino/Arduino/blob/master/license.txt
IDE je pod GPL, coz nikomu nevadi. Dulezite jsou knihovny, ktere by
mely byt pod LGPL.
Prikladem muze byt knihovna na EEPROM pod LGPL licenci
https://github.com/arduino/Arduino/blob/master/libraries/EEPROM/EEPROM.cpp#L6

Oficialni knihovny budou snad vsechny pod GPL. S neoficialnimi je
problem, vetsinou jsou pod GPL a tim jsou komercne nepouzitelne.
Pro priklad treba knihovna ethercard na ENC28J60 Ethernet shield k
Arduinu https://github.com/jcw/ethercard

Proti GPL nic nemam, ale uvital bych dvoji licencovani, jako to je
myslim u MySQL.

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl