Jen tak pro radost (ale vlastně to není OT)

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Srpen 26 13:49:46 CEST 2014

Ještě si dovolím zpřesnit pojmy:

- bezdisková stanice  - PC na kterém běží OS a aplikace normálním
způsobem, jen nemá lokální úložiště. Jako disk používá síťový prostor.
Velké nároky na přenosovou kapacitu a omezení  vzdálenosti jen na LAN.

- terminálový klient - zařízení slouží jen ke zobrazování plochy, která
se generuje na vzdáleném serveru (RDP, ICA). Na jeden OS na serveru
připadá několik desítek uživatelů, kteří v něm spouští všechny
aplikace.  Tenký klient proto, že na lokální stanici stačí jen
"zobrazovadlo". principiální problém s výkonem grafiky. Licenčně je
třeba licenci pro Win server + terminálovou licenci (jednorázové platby)

- virtualizace desktopů - každý uživatel má svůj jeden desktopový OS,
který s nikým nesdílí (za běhu). tento však nejede na lokálním PC, ale
na virtualizační farmě. Image pro OS se většinou nějak automatizovaně
generuje z matiční šablony. Licenčně je třeba zalicencovat každou běžící
instanci desktopového - je na to spec. licenční program a nejsou to
trvalé licence ale jen pronájmy s cenou několik tisíc ročně za instanci.

Zapik